מה באמת הבנקים לא רוצים שתדעו על משכנתאות

שלום לכם,אז החלטתם סוף סוף לרכוש דירה
זה אחד הצעדים הכי משמעותיים שתעשו בחיים שלכם, גם ברמה האישית וגם ברמה הפיננסית. ובטח כבר הספקתם לגלות שהמסע הזה לא תמיד קל או מובן, במיוחד כשמדובר במשכנתאות.כיועץ משכנתאות שעובד מול הבנקים כבר שנים רבות, אני יכול לומר לכם דבר אחד בוודאות - יש הרבה מה שהבנקים לא ממש ששים לחשוף בפניכם כשאתם באים לקחת הלוואה. 

למה? כי הם רוצים שתחתמו על ההסכם שהכי נוח להם, לא בהכרח על זה שהכי טוב לכם

.אז מה הם הסודות הכמוסים האלה שכדאי לכם מאוד להכיר לפני שאתם נכנסים למשא ומתן על המשכנתא? בואו נצלול פנימה:

  1. המשכנתא ״המשתלמת ביותר״ לא תמיד הכי זולה - לפעמים הבנקים יציעו לכם ריבית נמוכה במיוחד, אבל יחביאו בחוזה עמלות, דמי ניהול ותנאים מגבילים שדווקא יקרים יותר בטווח הארוך. תמיד תבדקו את כל הפרטים הקטנים.
  2. אתם לא חייבים להתחייב רק לבנק שלכם - גם אם אתם לקוחות ותיקים בבנק מסוים, אל תפחדו להשוות הצעות גם ממקומות אחרים. תנו לבנקים להתחרות על המשכנתא שלכם, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף.
  3. יש גמישות במשא ומתן - שיעורי הריבית, היקף ההלוואה, תנאי הפירעון המוקדם - כל אלו הם פרמטרים שאפשר ורצוי להתמקח עליהם מול הבנק. אל תקבלו את ההצעה הראשונית כמות שהיא.
  4. ביטוחים לא תמיד הכרחיים - לעיתים הבנקים ידרשו מכם לעשות ביטוחים מסוימים כתנאי למתן המשכנתא, אבל לא תמיד הם באמת נחוצים. תבדקו אם אתם באמת צריכים את הכיסוי הזה ואם אין לכם ביטוח מתאים כבר.
  5. העדפה ל״לקוחות מועדפים״ - הבנקים אוהבים לפנק את הלקוחות המועדפים עליהם, בין אם בגלל היקף הפעילות שלהם או בגלל קשרים. אז אם יש לכם מישהו בפנים או אתם מביאים בעסקה נכסים נוספים - דרשו יחס מועדף גם בתנאי המשכנתא.

אני מבין שכל המידע הזה יכול להישמע קצת מאיים או מבלבל. הרי אתם לא אמורים להיות מומחים למשכנתאות, אתם פשוט רוצים להגשים חלום ולהיכנס הביתה בראש שקט.בדיוק בשביל זה אני כאן. התפקיד שלי כיועץ הוא להיות ה״עיניים והאוזניים״ שלכם מול הבנקים, לדעת מה לבקש, איפה אפשר להשיג יותר, ואיך להימנע ממלכודות בדרך. אני אדאג שתצאו עם המשכנתא שהכי מתאימה לצרכים ולאפשרויות שלכם, בלי לשלם שקל אחד יותר מהנדרש.אז אל תתמודדו לבד, בואו ניפגש לשיחה. אני אכיר אתכם ואת המצב שלכם, אתכנן אתכם את התהליך מקצה לקצה, ואלווה אתכם ביד אל הדירה שתמיד חלמתם עליה. כי אתם לא צריכים להיות מומחים למשכנתאות כדי להצליח בזה, אתם צריכים פשוט מישהו אמין ומנוסה שידאג לאינטרסים שלכם בלבד.